الثلاثاء، 7 أبريل 2009

الحرامى والتباع


حبايبى ....الحقووووووووووووونى هااحكى لكم موقف حصلى النهارده يالهوووووووووى غريب بجد واول مره اشوف كده حاجه غريبه اوى والله بالنسبه لى مش عارفه بالنسبه لكم ايه بجد بس .....يوووووووووه ماتقولى ياست نظره بقى الله انتى هاتقعدى تتكلمى كتير كده ....حاضر حاضر هااقول اهو استنوا بقى

صلووووووووووا ع النبى "اللهم صلى عليك يانبى"

بقى النهارده وانا راجعه من الكليه كانت الساعه حوالى 6 المغرب كده وبعيد عنكم وعن السامعين لاقيت كالعاده مفيش مواصلات اضطريت اخد الاتوبيس بتاع المحافظه انا بصراحه مابحبش اركب الاوتوبيس ده لانه بيكون بطئ وزحمه وكده مانتو عارفين بقى اللى فيها ,المهم دخلت الاتوبيس ..ياساتر يارب ايه الاتوبيس النحس ده يالهوى انا دخلت فين مش عارفه المهم قعدت وابص للناس الاقى الناس كلها متنحه وبيبصوا لبعض كده وشكلهم اصلا مهنجين ع الاخر انا شوفتهم من هنا قلت اكيد خيييييييييييييير .المهم بقى الاوتوبيس كله هادى خالص وكله ساكت خالص والتباع كالعاده بياخد الاجره ,جه التباع عند واحد كده فى الاتوبيس وبيقوله

التباع: الاجره ياباشا

الراجل:مش دافع

التباع :ليه مش معاك فلوس؟

الراجل :معايا ومش دافع

التباع:هى بلطجه بقى

الرجل:اه بلطجه ولو مش عاجبك انزل

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حلوه دى الزبون بيقول للتباع لو مش عاجبك انزل يلا مابقيتش فارقه

التباع:انزل؟ انت باين عليك كده شارب حاجه وعاوز اللى يفوقك طب ودينى مانا سايبك غير لما تدفع

وع اللى جرااااااااااااااا عنيكو ماتشوف اللى انا شوفته

الراجل مسك التباع من هدومه وهاتك ياضرب والتباع برضو بيضرب والاتوبيس اتحول الى صاله جيم كله بيضرب كله هههههههههههههههههههههههههههههه

المهم بقى الراجل كان معاه واحد صاحبه ومسكو التباع يوميها عدموه العافيه ضرب وشتيمه وقله ادب واخر سفاله

والناس قال ايه بتحوش !ياحواش حوش انتو ياناس لسه هاتحوشوا طب دول اتنين حراميه ومش بيدفعوا يبقى العمل ايه غير ن احنا نرميهم من الاتوبيس بجد بقيت قاعده مستغربه الموقف ده وفى حاله زهول وع اللى حصل ورا كمان يالهوووووووووى ع الستات وع اللى عاملوه مش ممكن بجد الستات يصوتوا ويلطموا على وشهم واللى عاوزه تنزل من الشباك واللى اغمى عليها واللى واللى ....بجد الستات كان ليهم دور عظيم ورائع صويتهم زود الخناقه ولطيمهم زود الضرب وانا مش عارفه اعمل ايه يمكن انا البنت الوحيده اللى فى الاتوبيس بقيت قاعده وقلت خلاص انا كده جيبت اخرى انا نازله المهم اجى انزل مش عارفه هانزل ازاى مااعرفش الناس كلهم اتجمعوا فى الطرقه المهم زقيتهم كلهم وروحت نازله ونزلت فى طريق زراعى والدنيا كانت ظلمه وقلت خلاص انا هااشاهد على روحى

واخييييييييييييييييييييييييييرا لاقيت التباع بيقولى يلا ياانسه اركبى عشان نمشى وركبت وخلاص هانمشى الا شوفت لكم الحراميه الاتنين طالعين تانى ومطلعين مطوه بقى وعاوزين التباع .

بس الحمد لله ربنا سترها الناس وقعوهم من الاتوبيس قبل مايدخلوا تانى ومشينا على طول

ايه رايكم بقى ف الموقف ده بجد مش موقف زباله بس مضحك بجد انا كل ماافتكر اليوم ده اموت على نفسى من الضحك

يلا ربنا يرحمنا بقى من ازمه المواصلات دى ومن الحراميه البجحه دول ...الحراميه كلهم مش البجحه بس

هناك 17 تعليقًا:

ذو الوجه المبتسم يقول...

السلام عليكم
البوست جميل
بس انتى مقولتيش
انتى مصوتيش ليه
بقى كل الستات تصوت وانتى قاعدة كده ساكتة
مش تفقعى لك كم صوت كده
هههههههههههههههه
بس انا عاوز اعرف الاتوبيس ده الزقازيق بلبيس ولا منين بيودى على فين
هههههههههههههههههه
تقبلى مرورى
ايتها المرحة ذات النظرة ؟؟؟؟؟؟

موجة يقول...

يالهوى يا لولو
ايه يابنتى اللى بتقولية ده
بس انتى غلطانة
ايه اللى نزلك فى مكان ضلمة يابنتى
انتى هتجننينى
بس بجد ربنا يحفظنا يارب
تحياتى
استمرى فى الابداع

Ahmed يقول...

ايه ده
مطاوي وحراميه وقلق
اتوبيس ده ولا ايه بالظبط؟

ربنا يستر احسن في مره تقلب بجد

الشاعر الحزين يقول...

فى البدايه أحب أعتذر جدا

طبعا هتستغربى أنا بعتذر على ايه
وأنا أساسا أول مره أعلق فى مدونتك

أقولك يا ستى

هو ده أساسا السبب انى أول مره أعلق فى مدونتك وللأسف هعلق على خناقه وشتيمه وكلام كده ملوش لزوم

أقولك أنا هسيب الموضوع خاص وأعلق على المدونه الجميله دى

بجد بجد جميله قوى المدونه
وأنا سعيد جدا انى زورتها
أتمنى تزورى مدونتى المتواضعه وتبدى الرأى فى الموضوع المطروح

وتقبلى منى كل التحيه والتقدير

momken يقول...

هو انتوا ساكنين فين بالظبط

الحجات دى فى مصر

انا الحقيقه بقالى كتير مركبتش باص محطات هما تقريباً لاغوة من القاهره

بس لو ده حصل بيقفلوا الباب ويطلعوا على قسم البوليس

وهناك بقى البلطجيه ياخدوا الطريحه

والكمسرى يكذب ويقول انهم سرقوا العهده
انا مش عارف هى ايه العهده اصلا بس سرقوها طبعاً

انتى اعملى حسابك بعد كده وحطى فى شنتطك بيرسونال ديفنس مطوة مثلا قطر

الحجات دى

البوست حلو
وانتى بتحكى حلو اوى

تحياتى

نظره عين يقول...

ذو الوجه المبتسم
ــــــــــــــــ

احب اشكرك اوى على زيارتك مدونتى المتواضعه ويارب اشوفك دايما عندى
ومن ناحيه الصويت انا ماصوتش لانى انا اكتفيت بصويت الستات انا فين وهما فين
سلامى ليك وتحياتى اليك

نظره عين يقول...

موووووووووووجتى
ــــــــــــــــ
ايه ياموجه ياحبيبتى انتى مش مصدقه ولا ايه بس ده اللى حصل فعلا وانا نزلت لانى خفت من شكل الحراميه اوى انا عندى الطريق الزراعى اهون عليا من الحراميه
مع خالص تحياتى ليكى

نظره عين يقول...

احمد ابو العلا
ـــــــــــ
شوفت يااحمد بقى اللى بيحصل فى مصر شوفت بقينا اد ايه معرضين للخطر فى اى وقت يلا ربنا يسترها
سلامى ليك وتحياتى اليك

نظره عين يقول...

الشاعر الحزين
ـــــــــــــ
يانهارى ياشاعر اوعى تعتذر تانى انا فرحانه اوى انك زورت مدونتى وكتبت تعليق وفرحانه اكتر لان المدونه عجبتك واتمنى زيارتك تدوم
سلامى ليك وتحياتى اليك

نظره عين يقول...

momken
ــــــــــ
الاول احب اشكرك على زيارتك الجميله لمدونتى
ثانيا انا فعلا بعد كده هاشيل مطوه عشان كده
ثالثا فرحانه اوى انى اسلوبى عجبك ويارب دايما
تحياتى ليك

نوره يقول...

حببتى والله اللى انتى شوفتيه ده حرام والله انا حسه بيكى وبزحمه المواصلات لان انا مجربه ده بس المرة الثانيه خدى بالك على نفسك كويس قوى وانا من اشد المعجبين بهذه المدونه والموضوع الرائع اللى انتى بتكتبى فيه
واسلوبك رائع قوى ودايما مبدعه ان شاء الله

نظره عين يقول...

نوره
ــــــــ
مشكوووووره كتير حبيبتى يسلم لى زوقك ورقتك وكلامك الجميل انشالله دايما تعجبك المدونه ويارب اشوفك على طول
سلامى ليكى وتحياتى اليكى

ادم المصرى يقول...

اولا مرسى كتير على الزياره الطيبه منك والكلام الرقيق جدا بس انا لما جيت دلوقتى عرفت انك رقيقه بطبعك ورمانسيه كمان وبجد بكون سعيد جدا لما بلاقى فى اى بنت الرومانسيه والرقه والزوق الجميل فى كل شيئ ان كان كلام او احساس او زوق جميل زى زوأك وبجد انا متشكر جدا على كلامك الجميل جدا جدا وسعيد بمعرفتك جدا

وبحيييكى على مدونتك واهلا بيكى فى عالم انا عن نفسى بسميه عالم ملوش اخر وخلى بالك من الشوارع الى هتقبلك فيه

واحظرى من كثره الوجوه التى ستتوافد عليكى وحولى تميذى

سلام عليكم

نظره عين يقول...

ادم
ــــــــ
اولا انا فرحانه كتير بتعليقك عندى ومرورك لمدونتى واللى مفرحنى اكتر انك رجعت تانى لعالم التدوين واشكرك على نصيحتك الغاليه وهتفضل نصيحه غاليه عليا وميرسى ليك على زوقك وكلامك الجميل
سلامى ليك وتحياتى اليك

momken يقول...

انتى فين من زمان

ليه الغيبه الطويله دى

اوعى يكون حرامى تانى


تحياتى

نظره عين يقول...

momken
ــــــــ
انا هنا والله بس مابعملش اى جديد لانى مش فاضيه الايام دى عندى كليه وامتحانات ادعيلى ياممكن
سلامى ليك

Maha Shahen يقول...

هههههههههه
ما شاء الله علي فيلم الرعب دا
والله انا لو منك ما انزل ولو كل اللي فى الاتوبيس اتقطعو معلش
مهما مش ياخدونى من مكان ممكن اركب فيه اى حاجه ويرمونى فى صحراء جرداء وملاقيش مواصلات وكمان بليل لالالا فكره مستحيل افكر فيها حتى
وبعدين فكرتينى بمره كنا فى اتوبيس برضو والسواق ركن علي جنب وقال والله منا ماشى الا ما كل الناس تدفع الاجره
وبالفعل بدون اى خناق اللي مدفعش وكان عامل عبدو العبيط قام دافع من سكات والسواق مشى
وعدت علي خير والحمدلله

يلا ربنا ميوقعكيش فى المواقف دى تانى
ومتفكريش تنزلى تانى لو حصل ايه زى ما قولتلك
وبالله عليكى انا ببقى هعيط لو مريت بمدونه ولقيت بعد التعليق الكلمه اللي حروفها بتبقى ملعبكه فى بعضها دى انا مبشوفش وبقعد اكتبها مليون مره ولا مره تيجى صح من اول مره
بس ما شاء الله عندك الحياه سهله والحروف واضحه بس لو لقيت مش واضحه مش معلقه بس هيه
هتقوليلى يعنى هى واقفه علي تعليقك
ههههه اعاااااااااااااا
انا مالى بقى طيب قوليلى ايه لزمتها